آموزش کارکنان یک ضرورت همیشگی برای افزایش بهره وری

آموزش کارکنان یک ضرورت همیشگی برای افزایش بهره وری


سرمقاله

آموزش کارکنان یک ضرورت همیشگی برای افزایش بهره وری


شما ممکن است بهترین استراتژی کسب و کار دنیا را داشته باشید اما موفقیت شرکت شما وابسته به یک منبع خیلی مهم است:

کارکنان شرکت. کارکنان در واقع پیاده‌نظام وفاداری هستند که حاضرند هر نبردی را به خاطر شما آغاز کنند. اما احتمالا شاهد این هستید که اشتباهات زیادی مرتکب می‌شوند و هیچ نظری در مورد اینکه باید در شرایط حساس چه واکنشی نشان دهند ندارند. اما قبل از اینکه بخواهید شایستگی‌های کارکنان شرکت خودتان را زیر سوال ببرید بهتر است از خودتان بپرسید که آیا بیشترین تلاش را برای آموزش کارکنان به کار برده‌اید یا خیر؟ آیا یک استراتژی Onboarding و آموزش مناسب برای کارکنان جدید دارید؟

آموزش توسط اکثر متخصصین به عنوان روشی برای افزایش بهره‌وری کارکنان شناخته شده است. موفقیت هر سازمانی هم به میزان بهره‌وری کارکنان آن سازمان وابسته است. به همین خاطر قبل از اینکه در مورد آموزش صحبت کنیم بهتر است ببینیم بهره‌وری به چه معناست؟

به گفته‌ی اداره‌ی آمار کار آمریکا بهره‌وری کارکنان روشی برای سنجش کارایی یک کارمند یا کارگر و یا گروهی از کارمندان و کارگران است. این شاخصه براساس میزان خروجی یک کارمند در یک بازه زمانی خاص ارزیابی می‌شود. برای مثال تصور کنید یک کارمند ۸ ساعت در روز کار می‌کند اما آیا خروجی خاصی طی این ساعات دارد؟

اکثر کارفرماها این سوال را از خودشان می‌پرسند تا مطمئن شوند که توانایی رسیدن به اهداف سازمان را دارند. یکی از روش‌های افزایش بهره‌وری کارکنان سازمان آموزش دادن کارمندها و کارگرهای سازمان براساس وظایفی است که به آن‌ها محول شده است. سازمان‌ها باید کارکنان خودشان را تشویق کنند که در برنامه‌های آموزشی برگزار شده توسط سازمان حضور فعال داشته باشند. تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز باید بودجه قابل توجهی را برای آموزش کارکنان اختصاص دهند.

آدرس کوتاه :